De fyra årstiderna

Vinter. Jag älskar vintern, snö och is som jag aldrig kan sluta att fota. Däremot hatar jag långa, kalla vintrar som aldrig tar slut - den här bilden är från slutet av mars och jag har flera vinterbilder kvar sedan april. Jag hoppas på en kortare vinter i år!


Vår. Jag älskar våren. Blommor, knoppar och sol och snö som smälter. Det är dock inte lika roligt med långa vårar heller, när det bara är halvvarmt hela tiden och sommaren aldrig kommer...


Sommar! Det finns ingen bättre än sommar. Blommor, värme, sol, grönt gräs, frukter och bär i trädgården, att kunna gå ut och bada i poolen precis när man vill. Det är helt klart det bästa som finns och jag saknar sommaren helt sjukt mycket. Även om sommarlov är bäst, är det ändå minst lika mysigt de sista dagarna i skolan innan sommarlovet... 

Höst. Hösten kan vara mysig, både när himlen är blå och löven är gula och när det är mörkt och kallt och man bara kan gå in och gömma sig under en filt i soffan med en kopp varm choklad... Men hösten är definitivt inte min favoritårstid. Just nu går jag bara och väntar på vintern...

Nu är det två veckor sedan jag skrev senast och det är helt sjukt! Men jag har knappt hunnit fota något alls, vilket verkligen inte är likt mig. Det finns helt enkelt inte så mycket att fota, jag har ingen inspiration alls och jag gillar verkligen inte hösten. Men jag och Anna ska ut och fota i morgon, jag med pappas kamera och hon med sin nya systemkamera! (Nikon D3100) Jag glömde ju skriva ett grattisinlägg till henne i bloggen, hon fyllde år i torsdags så grattis i efterskott, Anna! ;) Så nu tror jag verkligen att jag kommer börja blogga och fota mer igen.

Puss!

/Smilla 

Kommentarer
Postat av: Milly

Underbara bilder..

Framförallt den första! :D

2011-10-08 @ 20:42:17
Postat av: Smilla

Aww, tack! :D ♥

2011-10-09 @ 19:27:35
URL: http://smiiilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0